Γράφει η Κάλλια Βαβουλιώτη
Φωτογραφίες: Χαρά Γερασιμοπούλου
Αρχικά θα θέλαμε να σας καλωσορίσουμε
στο Pause, θα θέλατε να μας πείτε κάποια πράγματα για εσάς;
Συναντηθήκαμε πρώτη φορά το 2016,
ενάμιση χρόνο μετά πάνω στην κυκλοφορία του νέου σας δίσκου “Rise of Strings” τι έχει αλλάξει από τότε; Ποιες οι εσωτερικές ζυμώσεις σε προσωπικό και
επαγγελματικό επίπεδο για τους String Demons;
Λ:Τότε ουσιαστικά μετρούσαμε δύο χρόνια ως String Demons , είχαμε βγάλει τον δίσκο “Fear of Bach” πλέον έχουμε μία πορεία τρεισίμησι χρόνων, κάνουμε κάτι που απαιτεί πολλές ώρες δουλειάς, ως μουσικοί παίζουμε από τα έξι και γι’αυτό όπως είπε και ο Μίλτος Πασχαλίδης που συνεργαστήκαμε πρόσφατα , γνωρίζουμε τα όργανά μας απ’έξω και ανακατωτά. Θέτουμε στόχους και τους πετυχαίνουμε και προσπαθούμε γενικά να κάνουμε την κλασσική μουσική πιο λαϊκή και την λαϊκή μουσική πιο κλασσική.
K: Προσπαθούμε να κάνουμε τον άνθρωπο που θα έρθει να πιει ένα ποτό να περάσει όμορφα , το κάνουμε με απλό τρόπο. Εξακολουθούμε να είμαστε το ίδιο πορωμένοι με τη μουσική, πλέον όμως παίζουμε με ηλεκτρικά όργανα στα live μας , είναι σαν να παίζεις με ένα κλασσιό όργανο απλά βοηθούν για τις μεγαλύτερες εντάσεις στου μεγαλύτερους χώρους.
Πόσο εύκολο είναι να παίρνεις ένα
όργανο πιο εκλεπτυσμένο όπως το βιολί και το τσέλο και να προσπαθείς να κάνεις
κάτι πιο λαϊκό, πιο προσιτό στον μέσο ακροατή;
Κ: Φυσικά όλα αυτά απαιτούν πολλές ώρες πρόβας, τεχνικής και γνώση γιατί το ζήτημα είναι να το παρουσιάζεις όμορφα και σωστά. Έχει τύχει να παίξουμε Μπαχ και Ιron Maiden και να έρθουν να μας μιλήσουν άνθρωποι, οι οποίοι βλέπω στο βλέμμα τους ότι δεν γνωρίζουν αυτά τα μουσικά χωράφια και να μας μιλήσουν με λόγια που θα μιλούσαν σε έναν μουσικό που κάνει λαϊκή μουσική.
Αλλά όλα αυτά για να γίνουν απαιτούν κλασσική παιδεία, η οποία για εμάς δεν είναι το να κάνεις απλώς κάτι, αλλά το να ξέρεις να δουλέψεις για να φτάσεις σε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Και ο ξυλουργός που μπορεί να φτιάξει μία πανέμορφη πόρτα, η οποία θα κλείνει όμορφα και εσύ θα την θαυμάζεις έχει κλασσική παιδεία . Κλασσική παιδεία είναι ο τρόπος λοιπόν που μελετάει ή που φτιάχνει κάτι κανείς έτσι ώστε αυτό να είναι άρτιο.
Θέλω να μου πείτε μία ιστορία
από κάποια live εμφάνιση σας που
θυμάστε πολύ έντονα.
Κ: Εγώ θυμάμαι και κάτι που είχε γίνει πρόσφατα. Ξεκινάω να κάνω μία εισαγωγή για ένα κομμάτι πριν το παίξουμε ,ότι μπλέκουμε τη κλασσική μουσική με την παράδοση και ακούγεται μία φωνή από το κοινό αγανακτισμένη επειδή μίλαγα αρκετή ώρα και φώναξε «Παίχ’το παίχ’το» .
Από τη συνεργασία με την Κατερίνα Στανίση , στη
συνεργασία με τον Μίλτο Πασχαλίδη. Πόσο εύκολη ή δύσκολη ήταν αυτή η μετάβαση
από το πιο λαικό στο έντεχνο για εσάς;
Κ:Ήταν η πιο ανατρεπτική συνεργασία που έχουμε κάνει και πέτυχε. Θυμάμαι ότι ζούσα για το βλέμμα του κοινού, το οποίο περιελάμβανε και κοινό δικό μας και κοινό της κ.Στανίση και του Ηλία Καρελλά . Ήταν άρτιο το αποτέλεσμα της παράστασης και ήταν κάτι που θα το θυμόμαστε για πάντα. Κάναμε κάτι που άλλοι θα το συζητούσαν με την παρέα τους και θα έκαναν πλάκα «Για φαντάσου να έπαιζες με τη Στανίση» εμείς πήραμε την τρελή αυτή ιδέα και την πραγματώσαμε. Και χαιρόμαστε ιδιαίτερα, γιατί απαλλαχτήκαμε από ταμπέλες και στεγανά , συνεργαστήκαμε με μία πραγματική επαγγελματία πράγμα που έκανε και εμάς να αισθανόμαστε καλά.
Λ: Για εμάς δεν έχουν σημασία οι ταμπέλες , αν το κάποιος είναι έντεχνος ή λαϊκός αλλά το κατά πόσο καλοδουλεμένο είναι κάτι και το κατά πόσο διάθεση έχει ο συνεργάτης να δουλέψει για ένα άρτιο αποτέλεσμα. Θέλουμε οι ακροατές μας να βλέπουν μία παράσταση μας, μία συναυλία μας και να απολαμβάνουν οι αισθήσεις τους, μας αρέσουν οι αντιθέσεις , το παράδοξο φτάνει να είναι προσεγμένο και όλα αυτά τα στηρίζουμε ακόμα και αν μας κακολογούν κάποιοι. Γενικά έχουμε ακούσει αρκετό κράξιμο.
Όταν λέτε κράξιμο, τι ακριβώς
εννοείτε;
Λ:Κράξιμο είχαμε όταν είχαν βγει και τα καγκέλια, η διασκευή που είχαμε κάνει και τότε ήταν ο πόλεμος από δύο πλευρές, δηλαδή από τη μία ακούσαμε «πως προσεγγίζετε με τέτοια αναίδεια την παραδοσιακή μουσική;» και από την άλλη είχαμε ένα περιστατικό που μας έχουν κατεβάσει από τη σκηνή επειδή ακριβώς είχαμε παίξει τα καγκέλια – και ανέβηκε η διοργανώτρια και είπε «να ευχαριστήσουμε τους String Demons» και εκείνη τη στιγμή ο Κωνσταντίνος ρώτησε «θέλετε κι άλλο;» και έγινε χαμός και συνεχίσαμε.
Κ:Ακόμα και για τον νέο μας δίσκο υπάρχουν κάποιες έντονες αντιδράσεις, επειδή κάνουμε την χειρονομία της heavy metal, τα horns , και με το κομμάτι της Lady Gaga μας ασκήθηκε κριτική επειδή το παίξαμε στο Ηρώδειο. Σεβόμαστε εξίσου όλους τους χώρους που παίζουμε από το Ηρώδειο και τον Σταυρό του Νότου μέχρι και μία πλατεία και προσεγγίζουμε κάθε δουλειά μας και το κοινό που μας ακούει με σεβασμό.
Μιας και μιλάμε για συνεργασίες, θεωρείτε
την οικειότητα απαραίτητη για να μπορέσετε να παίξετε με κάποιον;
Κ: Αν πρέπει να παίξουμε κάπου, θα παίξουμε , αν έχουμε κάποιον φίλο και δε μας αρέσει η δουλειά του δεν θα παίξουμε μαζί του, επίσης αν υπάρχει κάποιος είναι απροσέγγιστος αλλά μας αρέσει η δουλειά του, θα παίξουμε μαζί του.
Ετοιμάζετε αυτό το διάστημα κάποια
διασκευή;
Έχετε όμως και δικές σας συνθέσεις.
Από πού προκύπτει η έμπνευση για αυτές;
Κ: Εγώ έχω γράψει κομμάτι για πρόσωπο και η Λυδία πολλές φορές παίρνει στιγμές και τις μετουσιώνει σε κομμάτι.
Πως είναι να εργάζεται κανείς σήμερα
σαν μουσικός; Υπήρχε ποτέ κάτι που σας αποθάρρυνε;
Κ: Για να μην σε αποθαρρύνουν οι δυσκολίες είναι σημαντικό να υπάρχει και ένας πυρήνας , η οικογένεια , όπου μπορείς να συζητήσεις και να μοιραστείς κάποια πράγματα και να έχεις την δυνατότητα να επιστρέφεις στη βάση σου.
Εκτός από το να παίζετε πλέον
διδάσκετε κιόλας, πως σας φαίνεται η διδασκαλία σαν διαδικασία και αν έπρεπε να
επιλέξετε την διδασκαλία ή το να παίζετε τι θα επιλέγατε;
Κ: Έχουμε κάνει συμβόλαιο ότι θα παίζουμε μαζί μέχρι τα εκατόν δύο, μετά μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε. Προσπαθούμε να μεταφέρουμε τη φιλοσοφία, της πειθαρχίας και της δουλειάς, όλο αυτό που εμείς θα κάνουμε λοιπόν στο Half Note στην τάξη. Το κόλπο είναι στον μαθητή, στο πόσο αποφασισμένος είναι εκείνος να μάθει, θέλω να πω ,ακόμα και κακός να είναι ένας δάσκαλος το παιδί που θέλει να μάθει θα βρει τρόπο,θα ψάξει.
Το επικίνδυνο βέβαια με τους δασκάλους είναι ότι μπορούν είτε να σε ενθουσιάσουν περισσότερο είτε να σε κάνουν να αφήσεις τη μουσική .
Από το δίσκο «Fear of Bach” το καλοκαίρι του 2016
στο «Rise of Strings» το 2018, τι θα ακούσουμε στην καινούρια σας δουλειά;
Έχει ανατρεπτικά ενώματα, εκείνες τις αντιθέσεις που μας αρέσουν, έχει ολοδικά μας κομμάτια, έχει συνθέσεις γνωστών και αγαπημένων κλασσικών συνθετών αποτυπωμένα με το δικό μας τρόπο, , έχει διασκευές που αφορούν δικά μας θέματα που είναι αντίθετα προς την ίδια τη φύση του πρωτότυπου κομματιού. Rise of Strings λοιπόν, η ανατολή η άνοδος των εγχόρδων , ενώ υπάρχει και λίγη πρόζα.
Στο εξώφυλλο του δίσκου κάνετε μία
χειρονομία, τα «horns» των μεταλλάδων. Πόσο κακοί είστε; Να σας φοβόμαστε;
Λ: Είναι μία χιουμοριστική φωτογραφία και τίποτε άλλο. Θα σου διηγηθώ για μια μέρα που είχαμε κάποια εμφάνιση, έχω διαβάσει κάπου ότι μας κατηγορούν ότι τρομοκρατούμε μικρά παιδιά και το βράδυ έρχεται μια μαμά και μας ζητάει να της υπογράψουμε κάτι για το γιό της γεμάτη ενθουσιασμό. Είναι λίγο ειρωνικό όλο αυτό αν το σκεφτείς.
Τι ετοιμάζετε αυτό τον καιρό;
Έχουμε δύο εμφανίσεις στο Half Note Jazz Club, ετοιμάζουμε κάποια πράγματα που πολύ πιθανόν να ηχογραφηθούν, με πολύ ιδιαίτερους γκεστ, η πρώτη στις 8 Μαρτίου με guest τον Βαγγέλη Μπουντούνη και χαιρόμαστε πολύ γιατί αποτέλεσε φάρο για εμάς στον κόσμο της μουσικής, πιο εσωτερικές στιγμές επί σκηνής μαζί του σε μία πολύ ιδιαίτερη σύμπραξη, και στις 15 Μαρτίου την Αρετή Κετιμέ με την οποία παίζουμε πρώτη φορά. Σύντομα έρχεται και μία εμφάνιση στο Μέγαρο με τις εκατό κιθάρες του Βαγγέλη Μπουντούνη και στη συνέχεια θα συνεργαστούμε ξανά με τον καλό μας φίλο Ηλία Καρελλά που ετοιμάζει τους Όρνιθες όπου θα γράψουμε την πρωτότυπη μουσική για την παράσταση που θα τραγoυδήσουν η Τζώρτζια από τους Μπλέ και ο Χρήστος Θηβαίος.
Είμαστε σε δημιουργικό πυρετό, όπως καταλαβαίνεις και πολύ χαρούμενοι για όλο αυτό που συμβαίνει.
Είμαστε σε δημιουργικό πυρετό, όπως καταλαβαίνεις και πολύ χαρούμενοι για όλο αυτό που συμβαίνει.
Πως είναι να κάνεις μουσική που δεν
ακολουθεί την πεπατημένη στην Ελλάδα;
Κ: Κοιτάζουμε να είναι απλό για τον ακροατή , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι εύκολο. Θέλουμε μέσω της μουσικής μας να κάνουμε παρέα ανθρώπους που δεν έχουν σχέση με το είδος που παίζουμε. .
Ένα μήνυμα που θα θέλατε να
μοιραστείτε με τους αναγνώστες μας ή μία φιλοσοφία ζωής.
Λ: Λευτεριά στη μουσική, ωραίες παρέες
Κ: Ερασιτέχνης που το παίζει επαγγελματίας είναι ψωνάρα. Ο επαγγελματίας που το παίζει ερασιτέχνης είναι καλλιτέχνης.(γέλια)
· * Οι String Demons θα εμφανιστούν στο Half Note Jazz Club, για δύο βραδιές 8 Μαρτίου και 15 Μαρτίου με γκεστ τον Βαγγέλη Μπουντούνη και την Αρετή Κετιμέ και πολλές εκπλήξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου