Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017

Οίκος Μακ-Μπεθ του Παναγιώτη Μεντή στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν




Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Υπόγειο
Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα (χάρτης)
τηλέφωνο ταμείου: 2103228706

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017

Παραστάσεις: από 16 Οκτωβρίου έως 28 Νοεμβρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15
και από 2 Δεκεμβρίου έως 31 Μαρτίου κάθε Σάββατο στις 18.00

Τιμές εισιτηρίων: 15€  | 10€ (μειωμένο - φοιτητικό) | 8€ (άνεργοι, ΑΜΕΑ) 
προπώληση: www.viva.gr




Ένα πολιτικό, ψυχολογικό θρίλερ για τη σύγχρονη ευρωπαϊκή πολιτική πραγματικότητα και την αναμενόμενη μετα-δημοκρατία. Σε ένα τοπίο άμεσου μέλλοντος, αλλά και σκοτεινού μεσαίωνα, η άνοδος στην εξουσία, η κατάκτηση του στέμματος ή η αρχηγία του κόμματος, έχει τους ίδιους κανόνες εδώ και αιώνες. Ο Παναγιώτης Μέντης, μετά την Αδαμαντία, γράφει ξανά ένα έργο κατά παραγγελίαν για το Θέατρο Τέχνης, βασισμένο στον Μάκβεθ του Σαίξπηρ.

Σκηνοθεσία –Σκηνικό : Κωστής Καπελώνης
Μουσική : Kalliopi 
Κίνηση – Βοηθός σκηνοθέτη : Φαίδρα Σούτου
Φωτισμοί & Στίχοι τραγουδιών : Κωστής Καπελώνης

Παίζουν : Ηρώ Κωστή, Γιάννα Μαλακατέ, Γιώργος Σταυριανός

***

Σημείωμα του σκηνοθέτη

Ο Κύριος Μακ και η Κυρία Μπεθ, το ζεύγος ΜΑΚ-ΜΠΕΘ, είναι ένα δίπολο εξουσίας, που κυριαρχείται από το ερωτικό πάθος, αλλά και το πάθος της εξουσίας. Το τρίτο πρόσωπο του τριγώνου -μεταφυσικό και συγχρόνως οικείο και καθημερινό- σχολιάζει, ή υφίσταται στο πετσί του, το ανελέητο παιχνίδι των άρρωστων για εξουσία πρωταγωνιστών. Και αποδεικνύει ότι, ο καθημερινός άνθρωπος, που προσπαθεί να διασωθεί μέσα στον πολιτικό βούρκο, είναι ουσιαστικά ο πρωταγωνιστής του δράματος της Ζωής, εντελώς διαφορετικός από τους επίσημους πρωταγωνιστές: τα αναλώσιμα πιόνια της Ιστορίας, που αυταπατώνται, τυφλοί στ’ αυτιά, στα μάτια και στον νου. | Κωστής Καπελώνης

***

Σημείωμα του συγγραφέα 

  Η ψυχολογία της εξουσίας, ο στόχος, η κατάκτηση, η διαχείριση, σε μια εποχή που απαιτεί να διεκδικήσεις το τιμόνι, να ορίζεις τις αποφάσεις, να είσαι ο πρώτος, γιατί ο δεύτερος και όσοι έπονται απλά ακολουθούν και διεκπεραιώνουν τις επιλογές του πρώτου. Ο πρώτος θέλει να καθίσει στο θρόνο, να υπάρχει στο βιογραφικό του. Η επόμενη μέρα δεν ενδιαφέρει ποτέ τον επαγγελματία της εξουσίας. Η στιγμή της κατάκτησης είναι η δική του αιωνιότητα.                   

  Το ζεύγος ΜΑΚΜΠΕΘ, είναι η παντοτινή αναφορά του πόθου και του πάθους για την εξουσία. Οι διαδικασίες κατάκτησης είναι εφιαλτικά προδιαγεγραμμένες στο πριν και το μετά την ύπαρξη του θηριώδους «Οίκου» που την ιστορία του έγραψε ο Σαίξπηρ, καταγράφοντας με ψυχαναλυτική μαεστρία, τις υπόγειες και απόκρυφες διαδρομές που το μυαλό μεταποιεί σε πράξεις.

  Ο «Οίκος ΜΑΚΜΠΕΘ», που μέσα από μια πρόταση του Κωστή Καπελώνη, οργανώθηκε σε θεατρικό έργο, από τον Παναγιώτη Μέντη, εκθέτει τον ύπουλα αέναο τρόπο με τον οποίο τα πρόσωπα που επιθυμούν την εξουσία με μανία, κατακτούν τους στόχους τους, ακόμα και με το ρίσκο της απόλυτης καταστροφής. Αδιαφορώντας αν η καταστροφή εμπεριέχει και τους ίδιους. Έτσι κι αλλιώς η αλαζονεία της εξουσίας, περιφρονεί την έκβαση της επόμενης μέρας. Η ηδονή της εξουσίας μπορεί να συγκριθεί μόνο με την απόλυτη ερωτική ηδονή, που η διάρκειά της είναι η στιγμή, το ελάχιστο του χρόνου, που η ανθρώπινη ύλη φεύγει από οποιονδήποτε έλεγχο.

  Στο δικό μας «Οίκο ΜΑΚ-ΜΠΕΘ» και την παράσταση που ετοιμάσαμε, σας υποδέχονται τρία πρόσωπα. Εκείνος, που θέλει την εξουσία όσο τίποτε άλλο. Εκείνη, που θέλει την εξουσία και γνωρίζει πως μέσω εκείνου και μόνο μπορεί να την κερδίσει. Και μια Κοινή γυναίκα, με βαθιά γνώση στα πάθη και τα λάθη των ανθρώπων. Τρία πρόσωπα που συναντιούνται σε μια μάχη αδιαφορώντας για την εξέλιξή της, για το αν θα υπάρχουν μετά την κατάκτηση του στόχου τους. Οι διεκδικητές της εξουσίας, που έχουν να αντιμετωπίσουν τους συνεργάτες, τους φίλους και τους αφοσιωμένους, με την ίδια καχυποψία που έχουν απέναντι στους αντιπάλους, τους δελφίνους, τους εχθρούς. Και η κοινή γυναίκα που πρέπει να επιβιώσει, αποδεχόμενη τη μοίρα των κοινών ανθρώπων, με δεδομένη την προδιαγεγραμμένη πλάνη της κοινής γνώμης. | Παναγιώτης Μέντης   

***



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου